Λογιστικό γραφείο στα Χανιά | Αντωνακάκης Βασίλης

Αναλυτικός Οδηγός για τις Βραχυχρόνιες μίσθωσες ακινήτων

Αναλυτικός Οδηγός για τις Βραχυχρόνιες μίσθωσες ακινήτων

 

ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ ΤΗΣ Α.Α.Δ.Ε.

  1. Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής (καταχωρούνται τα ακίνητα)
  2. Δήλωση Βραχυχρόνιας Διαμονής (καταχωρείται κάθε βραχυχρόνια μίσθωση )

Ποιες μισθώσεις καταχωρούνται?

Εκμισθώσεις μέσω ηλεκτρονικών πλατφορμών που δεν συνοδεύονται από παροχές όπως καθαριότητα κατά τη διάρκεια της διαμονής, ή διατροφή.

 

Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής

Ποιος μπορεί να είναι διαχειριστής?

  • Ο ιδιοκτήτης
  • Ο υπεκμισθωτής

Ο διαχειριστής ΔΕΝ μπορεί να είναι κάποιος επί πληρωμή,

χωρίς να είναι ιδιοκτήτης ή ενοικιαστής.

 

Για την εγγραφή στο Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής, κάθε ακίνητο δηλώνεται χωριστά και λαμβάνει χωριστό Αριθμό Μητρώου Ακινήτου.

Συμπληρώνοντας τον ΑΤΑΚ του ακινήτου τα υπόλοιπα στοιχεία συμπληρώνονται αυτόματα.

Επιλέγοντας Τμηματική μίσθωση μπορεί να λάβει ξεχωριστό Α.Μ.Α. σε περίπτωση που ενοικιάζει χωριστά κάποιο δωμάτιο. Το εισάγει με τον ίδιο ΑΤΑΚ και λαμβάνει χωριστό Α.Μ.Α.

Σε περίπτωση υπεκμίσθωσης ακινήτου, σε περίπτωση δηλαδή που ο διαχειριστής διαθέτει σε ηλεκτρονική πλατφόρμα ακίνητο που δεν του ανήκει αλλά το ενοικιάζει από κάποιον άλλο, στο ηλεκτρονικό μισθωτήριο, πρέπει να έχει τσεκαριστεί η ένδειξη «Επιτρέπεται η εκμίσθωση ακινήτου μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας».

Δηλώσεις Βραχυχρόνιας Διαμονής

Δηλώνονται συγκεντρωτικά μέχρι την 30.11.2018 μισθώσεις που έγιναν 01.01.2018 έως 30.08.2018

Οι υπόλοιπες μισθώσεις που πραγματοποιήθηκαν μετά την 31.08.2018 υποβάλλονται μέχρι την 20η ημέρα του επόμενου μήνα μετά την αναχώρηση του πελάτη.

Σε περιπτώσεις που η δήλωση πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης υποβλήθηκε πριν την 30-08-2018 απαιτείται εκ νέου υποβολή. Δεν υποβάλλονται κυρώσεις όταν: αναγραφούν τα στοιχεία της αρχικής δήλωσης στις σημειώσεις καθώς και ότι η συμφωνία επιβάλλεται στο πλαίσιο της ΠΟΛ. 1187/2017 απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ και έχει τσεκαριστεί η ένδειξη «Επιτρέπεται η εκμίσθωση ακινήτου μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας».

Ο Διαχειριστής:

  1. Εγγράφει το ακίνητο στο Μητρώο
  2. Υποβάλλει δήλωση Βραχυχρόνιας Διαμονής

Ο Ιδιοκτήτης

  1. Υποβάλλει δήλωση Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας.

 

 

 

Έως τις 30 Νοεμβρίου η εγγραφή στο Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής

ECON 22 1 752x441

Έχει πλέον τεθεί σε λειτουργία η ηλεκτρονική εφαρμογή της Α.Α.Δ.Ε. για την δήλωση των εισοδημάτων μέσω ηλεκτρονικών πλατφορμών (τύπου Airbnb).

Πιο συγκεκριμένα, είναι ανοιχτό το   «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής» και γίνονται ηλεκτρονικές υποβολές Δηλώσεων Βραχυχρόνιας Διαμονής.

Οι διαχειριστές που έχουν συνάψει βραχυχρόνιες μισθώσεις ακινήτων από 01-01-2018 έως και την 30-08-2018 θα πρέπει να ολοκληρώσουν την εγγραφή τους στο Μητρώο μέχρι και την 30-11-2018, με την είσοδο στις ηλεκτρονικές εφαρμογές να γίνεται μέσω του TAXISnet.

Σύμφωνα με την Α.Α.Δ.Ε. οι Δηλώσεις Βραχυχρόνιας Διαμονής μπορούν να υποβληθούν μέχρι και τις 20 του επόμενου μήνα από την ημέρα αναχώρησης από το ακίνητο. Για παράδειγμα, αν ένα ακίνητο ενοικιαστεί το διάστημα από 10 έως και 15 Σεπτεμβρίου, η δήλωσή του πρέπει να έχει υποβληθεί το αργότερο μέχρι την 20 Οκτωβρίου.

Προϋποθέσεις ηλεκτρονικής υποβολής Δηλώσεων Βραχυχρόνιας Διαμονής:

  1. Εγγραφή ως διαχειριστής στο «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής». Σε περίπτωση που ο διαχειριστής είναι και ιδιοκτήτης απαιτείται ο Αριθμό Ταυτότητας του Ακινήτου (ΑΤΑΚ) του ιδιοκτήτη. Σε αντίθετη περίπτωση, όταν ο διαχειριστής δεν είναι και ιδιοκτήτης, είναι απαραίτητη η υποβολή Δήλωσης Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας, από τον ιδιοκτήτη, με τον οποίο παραχωρείται δικαίωμα υπεκμίσθωσης.
  2. Είναι υποχρεωτικό να συνοδεύει την ανάρτηση ο Αριθμός Μητρώου Ακινήτων (Α.Μ.Α) ή το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας (Ε.Σ.Λ.) των Κύριων ή των Μη-Κύριων Καταλυμάτων ή των Τουριστικών Επαύλεων. Οι Διαχειριστές Ακινήτων Τουριστικών Επαύλεων στις οποίες πραγματοποιούνται Βραχυχρόνιες Μισθώσεις πρέπει να καταχωρίσουν τις Τουριστικές Επαύλεις, στο «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής». Η καταχώριση αυτή δε θα συνοδευτεί με απόδοση Αριθμού Μητρώου Ακινήτου (Α.Μ.Α.). Ως Α.Μ.Α. θα αναφέρεται ο αριθμός Ε.Σ.Λ. με το πρόθεμα Ε.Σ.Λ. στην αρχή. Επιπλέον, οι διαχειριστές πρέπει να αναγράφουν σε εμφανές σημείο τον αριθμό του Ειδικού Σήματος Λειτουργίας (Ε.Σ.Λ.) όταν αναρτούν ένα ακίνητο στις ψηφιακές πλατφόρμες με σκοπό τη βραχυχρόνια μίσθωση.

Συχνές ερωτήσεις - απαντήσεις

Εγχειρίδιο Χρήσης

Βίντεο (Παρουσίαση Εφαρμογής)

Βίντεο (Παρουσίαση Εφαρμογής) Μέρος 2ο

Ίδρυση εταιρείας, Ποια μορφή να επιλέξω;

 startup

Απαραίτητη προϋπόθεση για τη δημιουργία μιας εταιρείας αποτελούν το όραμα, η ιδέα και το κεφάλαιο για την υλοποίηση. Καθοριστική, όμως, σημασία στην δημιουργία και τη διατήρηση της εταιρείας αποτελεί η επιλογή του σωστού τύπου εταιρείας (Ι.Κ.Ε., Ε.Π.Ε., Α.Ε., Ο.Ε., Ε.Ε. ή Ατομική).

Δεδομένης της οικονομικής κρίσης, μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων αναγκάζονται να διακόψουν τις υπηρεσίες τους σε σύντομο χρονικό διάστημα μετά την έναρξη. Όσες καταφέρουν να επιβιώσουν είτε γνωρίζουν το μυστικό της επιτυχίας, είτε έχουν δίπλα τους συμβούλους επιχειρήσεων, εξοπλισμένους με τις κατάλληλες γνώσεις, για να χαράξουν το κατάλληλο μονοπάτι πάνω στο οποίο θα βαδίσει η επιχείρηση.

Η ομάδα του Λογιστικού Γραφείου Αντωνακάκης και Συνεργάτες, πλησιάζοντας τα τριάντα χρόνια λειτουργίας, έχει βοηθήσει εκατοντάδες επιχειρήσεις να κάνουν το όραμα τους πραγματικότητα. Τα καταρτισμένα στελέχη του διαθέτουν την εμπειρία, την τεχνογνωσία και την απαιτούμενη κρίση για να σας βοηθήσουν τόσο στο στήσιμο μιας σωστής επιχείρησης όσο και στην μετέπειτα παρακολούθησή της.

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ/ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

Τύπος εταιρείας Α.Ε. Ε.Π.Ε. Ι.Κ.Ε. Ο.Ε. Ε.Ε. Ατομική
Ελάχιστο κεφάλαιο       Χ Χ Χ Χ
Εύκολη έναρξη στο ΓΕΜΗ Χ X            
Κόστος Ίδρυσης ΥΨΗΛΟ ΜΕΣΟ ΧΑΜΗΛΟ ΧΑΜΗΛΟ ΧΑΜΗΛΟ ΧΑΜΗΛΟ
Ευελιξία στη λήψη αποφάσεων Χ Χ                        
Τήρηση ταμείου                   Χ Χ Χ
Τήρηση διπλογραφικών βιβλίων                   Χ Χ Χ
Λειτουργικό Κόστος ΥΨΗΛΟ MEΣO ΧΑΜΗΛΟ ΧΑΜΗΛΟ ΧΑΜΗΛΟ ΧΑΜΗΛΟ
Μεταβίβαση Μεριδίων ΕΥΚΟΛΗ ΕΥΚΟΛΗ ΕΥΚΟΛΗ ΔΥΣΚΟΛΗ ΔΥΣΚΟΛΗ X
Υποχρεωτική ασφάλιση ΕΦΚΑ Τα μέλη Δ.Σ. με μετοχικό κεφάλαιο άνω του 3%       Μόνο οι διαχειριστές                  

 

Φορολογία ανάλογα με τη μορφή τη εταιρείας

ΚΕΡΔΗ ΦΟΡΟΣ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΦΟΡΟΣ Ι.Κ.Ε., Ε.Π.Ε., Α.Ε., Ο.Ε., Ε.Ε.
20.000€ 4.400€ 5.800€
30.000€ 7.300€ 8.700€
40.000€ 11.000€ 11.600€
50.000€ 15.500€ 14.500€
60.000€ 20.000€ 17.400€
100.000€ 38.000€ 29.000€

Οι σύμβουλοι επιχειρήσεων της λογιστικής εταιρείας Αντωνακάκης και Συνεργάτες βρίσκονται στη διάθεσή σας για να σας μεταδώσουν τις υψηλές γνώσεις τους, με βάση τις ανάγκες της δικής σας επιχείρησης.

Επικοινωνήστε μαζί μας, για να μελετήσουμε και να διαμορφώσουμε το δικό σας επιχειρηματικό πλάνο, προσαρμοσμένο στις μοναδικές σας ανάγκες. Εμείς αναλαμβάνουμε την ενημέρωση, την υποστήριξη καθώς και όλες τις γραφειοκρατικές διαδικασίες που απαιτούνται για να γίνει το όραμά σας πραγματικότητα.

Παράταση φορολογικών δηλώσεων έως 26 Ιουλίου

 12955

Σε παράταση της προθεσμίας υποβολής των φορολογικών δηλώσεων προχώρησε το Υπουργείο Οικονομικών τόσο για τα φυσικά όσο και τα νομικά πρόσωπα.

Πιο συγκεκριμένα, η προθεσμία υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος των φυσικών αλλά και των νομικών προσώπων παρατείνεται μέχρι την 26 Ιουλίου 2018.

Τα έμπειρα στελέχη του Λογιστικού Γραφείου Αντωνακάκης παρέχουν εξατομικευμένες υπηρεσίες για την ορθή συμπλήρωση της φορολογικής σας δήλωσης. 

Ο έγκαιρος προγραμματισμός των υποθέσεών σας, αποφέρει τα καλύτερα αποτελέσματα.

Για ραντεβού καλέστε σήμερα στο 28210 28292.

GDPR: Ποιοι πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή

85aadaca283c0bffcfc6cd3661ef4aba

Έχει τεθεί σε εφαρμογή ο νέος ευρωπαϊκός Γενικός Κανονισμός που αφορά την προστασία και την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων. Αφορά ΟΛΕΣ ανεξαιρέτως τις επιχειρήσεις που διαχειρίζονται δεδομένα πελατών, συνεργατών, εργαζομένων αλλά και οποιουδήποτε άλλου φυσικού προσώπου.

Οι επιχειρήσεις αυτές θα πρέπει να έχουν εφαρμόσει μια σειρά από μέτρα προστασίας και διαφύλαξης των προσωπικών δεδομένων. Ωστόσο, επιχειρήσεις που χειρίζονται ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα θα επηρεαστούν σε μεγαλύτερο βαθμό και κρίνεται απαραίτητο να λάβουν τα αναγκαία μέτρα συμμόρφωσης. Ευαίσθητα θεωρούνται τα προσωπικά δεδομένα που αναφέρονται στην φυλετική προέλευση, τα πολιτικά φρονήματα, την υγεία, την ερωτική ζωή, σε ποινικά θέματα και γενικότερα δεδομένα που μπορούν να οδηγήσουν σε κοινωνικό αποκλεισμό και στιγματισμό. Ιδιαίτερα αυστηρός είναι επίσης ο κανονισμός σε δεδομένα που αφορούν ανήλικους.

Ποιες επιχειρήσεις πρέπει να προσέξουν περισσότερο

Υπηρεσίες υγείας (ιατροί, διαγνωστικά κέντρα, κλινικές)

Υπηρεσίες φιλοξενίας / μετακινήσεων (ξενοδοχεία, τουριστικά γραφεία)

Υπηρεσίες εκπαίδευσης (παιδικοί σταθμοί, φροντιστήρια, σχολεία)

Χρηματοοικονομικές υπηρεσίες (λογιστικά γραφεία, ασφαλιστικά γραφεία, τράπεζες)

 

Σε ποια δεδομένα να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή

Δεδομένα φυσικών προσώπων που προέρχονται από

  • Ιστοσελίδες και ηλεκτρονικά καταστήματα
  • Συμβάσεις με εργαζομένους
  • Κάμερες ασφάλειας
  • Συμφωνίες με προμηθευτές ή πελάτες

Τι πρέπει να κάνουν;

  • Να υλοποιήσουν πολιτικές ασφάλειας των δεδομένων αλλά και να εκπαιδεύσουν το προσωπικό για την σωστή χρήση.
  • Να τηρούν αρχείο επεξεργασίας στο οποίο να αναφέρεται όλη η ροή των δεδομένων, πώς παραλαμβάνονται, ποιοι τα χειρίζονται με ποιον τρόπο, πώς αποθηκεύονται κτλ.
  • Να ενημερώνουν το φυσικό πρόσωπο σχετικά με τα στοιχεία που θα συλλέξουν, τις πιθανές επεξεργασίες και για πόσο καιρό θα τα διαφυλάξουν.
  • Να λαμβάνουν τη συναίνεση και συγκατάθεση του φυσικού προσώπου για τις ενέργειες αυτές.
  • Να διατηρούν σε αρχείο τα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι είναι συμμορφωμένοι στον Κανονισμό.

Πρόστιμα

Αν διαπιστωθούν παραβιάσεις ή μη απόδειξη συμμόρφωσης, επιβάλλονται βαρύτατα πρόστιμα. Συνοπτικά, επιβάλλονται κυρώσεις ύψους έως 4% του τζίρου ή €20 εκατομμύρια, αν διαπιστωθεί παραβίαση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και πρόστιμο ύψους 2% του τζίρου στην περίπτωση που τα αρχεία δεν είναι σύμφωνα με τον κανονισμό, ή δεν ενημερωθούν η Αρχή και το φυσικό πρόσωπο για παραβίαση δεδομένων εντός 72 ωρών.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR)